אני את נפשי כתבתי נתתי / לפרשת יתרו תשע"ט
אנכי ה' א-להיך פותח הדיבר הראשון ומניח את כל עקרון מסירת התורה
חז"ל במסכת שבת מוסרים שאנכי זה נוטריקון - אנא נפשי כתיבת יהבית - אני את נפשי כתבתי נתתי...
זה מטורף!! הקב"ה אומר שאת נפשו הוא כתב ונתן בתורה. כך לימוד התורה צריך להיראות - לשים את נפשנו את כל ערכי חיינו... את כל העצמיות שלנו... משהו בלימוד חושף נימים בנפש.. שם את כל עולמך הפנימי לבחינה וניתוח... ממילא מאפשר ללומד לגעת בשרשי החיים...
להבין שהלימוד אינו הסדרה טכנית של מציאות כזו או אחרת. אלא פיתוח ואימוץ חלקים בנפש שמקורם ברבש"ע..
כך גם בכל חינוך ועשיה אנחנו שמים את נפשנו על הדבר. זאת גם הייתה כוונת משה רבנו שלא פיזר את מערכת המשפט לצורה טכנית כי רצה לשמר את האפשרות של העם לדרוש אלהים. כך מסביר הראי"ה (ישראל ותחיתו ג'):
מתן תורה שבכל יום ויום הופך למפגש חי בין הבורא לנברא ובין הרב לתלמיד
(יש תהליך המשך של הפריה הפוכה שנקרא בחז"ל הסכת ושמע ישראל - הס ואח"כ כתת...בע"ה)
חשבו (ושתפו) מה זה אומר על חינוך...
שבת שלום💎
אנכי ה' א-להיך פותח הדיבר הראשון ומניח את כל עקרון מסירת התורה
חז"ל במסכת שבת מוסרים שאנכי זה נוטריקון - אנא נפשי כתיבת יהבית - אני את נפשי כתבתי נתתי...
זה מטורף!! הקב"ה אומר שאת נפשו הוא כתב ונתן בתורה. כך לימוד התורה צריך להיראות - לשים את נפשנו את כל ערכי חיינו... את כל העצמיות שלנו... משהו בלימוד חושף נימים בנפש.. שם את כל עולמך הפנימי לבחינה וניתוח... ממילא מאפשר ללומד לגעת בשרשי החיים...
להבין שהלימוד אינו הסדרה טכנית של מציאות כזו או אחרת. אלא פיתוח ואימוץ חלקים בנפש שמקורם ברבש"ע..
כך גם בכל חינוך ועשיה אנחנו שמים את נפשנו על הדבר. זאת גם הייתה כוונת משה רבנו שלא פיזר את מערכת המשפט לצורה טכנית כי רצה לשמר את האפשרות של העם לדרוש אלהים. כך מסביר הראי"ה (ישראל ותחיתו ג'):
משה רבנו ע"ה, בתפסו אתו את כח המשפט, בתחלת יסודו באומה, העלה את כל ערכי המשפט עד סוף כל הדורות לאותו התכן האלוקי שמשפטי ישראל באים אליו, ודרישת אלוקים באה יחדו עם המשפט הישראלי
(יש תהליך המשך של הפריה הפוכה שנקרא בחז"ל הסכת ושמע ישראל - הס ואח"כ כתת...בע"ה)
חשבו (ושתפו) מה זה אומר על חינוך...
שבת שלום💎
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה