*וירא משה את כל המלאכה והנה עשו אתה כאשר צוה ה' כן עשו ויברך אתם משה*
ומה בירך אותם? רשי מביא את הברכה
*יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם*
כמה פשוט וכמה נצרך. אנחנו בונים דבר, משקיעים בו, והוא מלא באידיאל.
הרב קוק (קובץ ו פסקה רעו) מסביר שברכת משה כוונה ליסוד השלום שגורם לנעימות ושמחה אמיתית שבכל מעשה
*במחשבות הגדולות הכלליות מתגלה הנועם העליון של עולם הבא, אור הבינה. וברעיונות ועצות המוסר וההדרכה המדותית, וכל פרטיה של תורה, מתגלה זיו השלום, והשפעת הטוב המיסד עולם, ומכינו להיות עומד וחי, בחיי היחיד ובחיי החברה, בחיי שעה ובחיי עולם. והיינו דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. וצדיקים הולכים תמיד מחיל אל חיל, מדרך לנתיב, ומטיילים מנתיב לדרך בעילויים, וטועמים את הנועם בכל עדניו, ומתענגים על רוב שלום, ועולים מן השלום, והמנוחה שבאה לרגליו, אל הנועם, ומרבים נועם בעולם הרוחני ובחיי הנשמות, ושלום בעולם המעשה ובחיי הגויות.*
*ולא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום. ומה מונח בתוך הכלי ההוא, עצם הברכה, ומה היא עצם הברכה, זהו הנועם, ברכת משה שברך את עושי המשכן, כאשר הביאו אליו, וראה שעשו ככל אשר צוה ד' אותו, ומה ברכה ברכם, ויהי נועם ד' אלהינו עלינו, וכן אמר להם, יהי רצון שתשרה שכינה במעשי ידיכם. והיא שכינה העליונה, אוצר הנועם, רחובות הנהר, מקור התורה בכל נועמה. הנחמדים מזהב ומפז רב, ומתוקים מדבש ונופת צופים.*
זוהי בעצם תפילת משה שהביא דוד המלך בתהילים (מזמור צ) המסתיימת במילים ויהי נעם ה' אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו....
שכל מעשינו יהיו מליאה ברכה של שלום ונעימות ונרגיש בהם את מקור התורה
יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידינו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה