*מה קורה כשמגלים שהכל היה חלום?*😴
בתחילת הפרשה נגלים לאברהם אבינו שלושה אנשים.. הוא מארח אותם... מקבל בשורה להולדת בן משרה... מתווכח עם השם על השמדת סדום.... המלאכים מגיעים ללוט מנהלים איתו דיון ואז פשוט מבריחים אותו... בינתיים סדום מתהפכת ואשת לוט הופכת לנציב מלח..
--- ומיד אחרי...---
"וישכם אברהם בבקר"... ושוב הכתוב חוזר על כך שסדום הושמדה ושהקב"ה קיים הבטחתו לאברהם והציל את לוט...
אם כן מתחיל הפרשה ועד עכשיו אברהם אבינו פשוט חלם את הכל...
לפעמים יש לנו השאבות לאחד משני העולמות המרכיבים אותנו -
*העולם התיאורטי* שבא לידי ביטוי בשיא העצמה בחלום שאז אין נגיעה לעולם המעשה. (אבל בעצם בכל מחשבה זה קיים).
*והעולם המעשי*.
החילוק המוחלט הזה קל לנו - לאוהבי התיאוריה. הוא לא מצריך יציאה מהמצב הלימודי ומשאיר אותך באיזו אוטופיה מדומיינת.
ולאוהבי הפרקטיקה, יש קבעון מעשי ורוטיני שלא מאפשר יציאה ממעגל הקסמים הזה אל עבר התקדמות.
כך יוצא שכל אחד נשאר במקום הנח שלו---- אברהם אבינו מלמד אותנו שיש קשר בין הדברים.
אדם חייב להיות כל הזמן בלמידה, שאיפה, בירורי חזון - חלומות. תוך שהוא קשור לפעולות המעשיות.
כך נוצרת תרכובת מדהימה שעצם החשיבה של האדם פועלת במציאות. ועצם המעשה של האדם מייתר רעיונות רוחניים. (לדוגמא הרב קוק מסביר שכאשר יש לי תפיסת עולם שמחה בחיים אני משפיע על אדם אחר שמתמודד כרגע בסיטואציה מורכבת.
וגם לצד השני שכאשר נערי ישראל מתאמנים לחזק גופם להגן על ארצם זה מסייע למקובלים ביחודים שהם עושים)
שבת שלום צוות יקר שתמיד תהיה בנו היכולת לשלב בין החשיבה למעשה בצורה כל כך מובנית, ולהביא את רעיונותינו הגדולים לידי ישום
*למעוניינים להרחיב שימו 💙*
1. הדעה שכל זה היה חלום מופיעה ברמב"ם - מורה הנבוכים חלק ב פרק מב. הרמב"ן בפירוש שלו על התורה (ממש בפסוק הראשון על הפרשה פרק יח פסוק א) חולק ולדעתו אברהם עמד פיזית מול המלאכים. אני חושב שאפשר לעשות ביניהם שלום ע"י הפירוש שהצעתי כאן.
2. כששרה מקבל את הבשורה על הבן כתוב שצחקה בקרבה. ואח"כ כשהכחישה כתוב לא צחקתי כי יראה. אין הכוונה שפחדה ממשהו אלא שבאמת מבחינתה היא לא במצב של צחוק...היא חווה כרגע יראה..אבל יראה ממה? נראה לי ששרה יראה כי הרגישה שהצחוק שלה מנותק שהוא פאסימי היא אמרה אחרי בלתי הייתה לי עדנה ואדני זקן. והקב"ה הרגיע אותה שהצחוק שלה הוא צחוק בריא. הצחוק שלה לא צריך להיות פסימי. אלא הוא מה שמניח את היסודות לשינוי ---- תצחקי כדי להוציא את זה מהחוק המצומצם שמגביל את זה (צא-חוק)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה