יום שבת, 13 בפברואר 2021

שש שעורים / יום ירושלים תש"פ

במדרש (ילקוט שמעוני ישעיהו פרק ס) אומר רבי יצחק:

*שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה..* (המדרש מתאר קרב בין מלך אדום למלך פרס...) 

*וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומר: להיכן נבוא ונלך? ואומר להם: בני, אל תתיראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם.  מפני מה אתם מתיראים? אל תיראו הגיע זמן גאולתכם*

כל עוד המדרש נעצר כאן זה נשמע כאילו אנחנו עוד בגלות ונתונים לחסדי הגוים. המשך המדרש מגלה אחרת לחלוטין 

*(הרי כבר) הגיע זמן גאולתכם ולא כגאולה ראשונה גאולה אחרונה, כי גאולה ראשונה היה לכם צער ושעבוד מלכויות אחריה, אבל גאולה אחרונה אין לכם צער ושעבוד מלכיות אחריה*

אם כן, כשאנחנו בלי שעבוד מלכויות כלומר ריבונים על עצמנו זהז נקרא גאולה. 
רק שזה משנה לחלוטין את תפיסת הגאולה. גאולה זה לא לנוח. אלא להתחיל להלחם על העקרונות שלך. כל מה שלא יכלנו לעשות בגלות כי היינו נתונים תחת שלטון הגוים. 
כשהקבה מבטיח לנו שזו גאולה אחרונה. צריך להלחם עליה בכל הכח ולקדם אותה. הישגי 
מלחמת ששת הימים ובשיאם יום ירושלים מתבררים כל הזמן ועלינו להפנים כמה אנחנו המוקד העיקרי שאחראי על זה. ואם לא במלחמה צבאית אז במלחמה על כל נשמה אבודה בעם ישראל שהשבתה למקומה תהיה שיא ההתפארות בגאולה.

בסוף מגילת רות כתוב
 *"וימד (בעז) שש שעורים וישת עליה (על רות) ויבא העיר"*

לאחר שסיימנו בדיוק 6 שבועות לעומר שהוא קרבן שעורים. מחבר בעז את רות למהלך הזה ומכוחו בא לעיר - ירושלים וכובש אותה.

לקראת יום ירושלים שמח ומלא באור לכולם. שבת שלום...נפגש....
לא לשכח בראשון בבוקר הלל שלם בברכה👍🏾

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה