יום שבת, 19 ביוני 2021

בלעם ושופנהאואר / בלק תש"פ

רשעים לא מתים הם רק מתחלפים...

כשאנו מסתכלים על כמות החרדה המציפה את העולם, את השיתוק הפאסימי והפאסיבי שאוחז את העולם צריך לדעת שהם נזרעו עי הוגי דעות ואנשי רוח באומות העולם שבזמנם היו מסכנים ובודדים וטומאתם תפסה תאוצה ככל שעם ישראל לא ביטא את בשורתו לאומות העולם.

כך למשל גדול ההוגים שהעולם כולו רע ואין מעשי בני האדם אלא פורקן יצרים הנובעים מתוך דחף עתיק לספק רצונות של מין ואלימות הלא הוא שופנהאואר.

רבינו הגדול הרב קוק שחזה את ההרס שיצא מהגותו של שופנהאואר כבר אז השווה אותו לבלעם ושלח לנו קוים להתנגד לתופעה זו.

בעוד שופנהאואר טען "למראית עין נראה שהאדם הולך קדימה רק שלמעשה הוא נדחף מאחור" ברמזו לתורתו שהכל נובע מסיפוק יצרי מין....ועל כן יש להפסיק את ילודת העולם

טוענת תורת ישראל שהחיבור המיני אמנם נמצא ביצר חזק כל כך שאי אפשר לבטלו באופן מוחלט. אך כוחו נובע מהתאמתו לאלהים. והנישאים בקדושה מביאים חיים לעולם ונהיים שותפים לבורא ברצון לעשות טוב.

בעוד שופנהאואר חי בבידוד מוחלט ממשפחה ומזוגיות עם כלבו (בדומה לבלעם החי עם אתונו).. מסבירים חזל על משה רבנו הגדול "איש האלהים" שמחציו ולמעלה אלהים ומחציו ולמטה איש - אם כן חצי גופו - מקום ההולדה מהווה חיבור בין שמים וארץ

והכל נעוץ בהבנה שיש התגלות מעבר. חזל דרשו שבנבואתם "בלעם יודע עם מי היה מדבר ומשה לא היה יודע עם מי מדבר".. הכיצד? פשוט בלעם דיבר עם עצמו... הוא בכלל לא היה פנוי לשמוע נבואה מעבר... כל עולמו זה מה שהוא רואה וחווה במציאות. אין לו שום יכולת הבטה מעבר..

היו לי עוד כמה דימויים אבל אסיים בזו - משה רבנו כשרואה שמשהו חסר בתורתו מבין שההשלמה נמצאת בתלמידיו. כך שפינחס מגיע אליו עם הטענה "למדתנו רבנו שהבועל ארמית קנאים פוגעים בו" הוא לא מתרץ את שכחתו או היעלמות ההלכה ממנו - אלא הוא מאציל סמכות. זאת לעומת ספרו של שופנהאואר 38 דרכים לנצח בויכוח בו טוען שאין שום ענין להגיע לאמת. העיקר לנצח בויכוח וזאת ע"י טכסיסים (קוסמויות...את אשר תאור יואר? אולי זו הכוונה)

שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה