💎 *מזהים תהליכים* 💎
צמד המילים הזה רכש לו מקום של כבוד כמו חברו "מדרון חלקלק" ברצון של אנשים לתאר לנו מציאות עגומה... כאותית ואפוקליפטית על חיינו כחברה וכעולם. מה טיבה של בשורה זו וכיצד להתייחס אליה?
נראה שגם כזה היו בלעם ובלק. מתארים את הכאוס הנורא שיקרה אם עם ישראל יבסס את אחיזתו בארצו - כלחך השור את עשב השדה... בלק מזהה תהליכים.. בלעם עומד ובנסיונו לזהות תהליכים או ךבשר לעולם איזה קןנספירציה שעם ישראל מנזה להשתלט על העולם ולהכניעו קללתו הופכת לברכה
מסביר הראיה (שמונה קבצים קובץ ד, קכד)
*אותה ההסתכלות הרשעה, הפיסימיסתית, הקיצונה, שנתבטאה בפילוסופיא החדשה על ידי כפרנים כשופנהויר וחבריו, כמו כל צדדי המציאות, יש לה מקום, והכל בכלל אין לך דבר שאין לו מקום.*
שופנהאואר מההוגים הגרמנים שבחייו האישין מאוד דמה לבלעם בישר אל התאוריה הפסימית שלעולם אין שום מטרה ותכלית. הכל מונע מיצר מין אין דין ואין דיין... בתוך כל הרשעה שבטענה הזו הרב מוצא נקודה שצריך לתקן אותה לשרשה האמיתי.
*הרשעה והשקר שיש כאן הוא רק העורון השלילי, שגורם להם לא להכיר את אותו הכח העור הפועל כל כך במלא העולם של החושים והדמיונות, הרגשות והשאיפות, וגם המחשבות האנושיות, ובכל היקום המוחש, להמעמד השמרי של ההויה, המכוננת בכל כך עדינות והארה אין סופית, בכל כך שכלול ושלמות כולית, עד שלא יחסר בה שום עז ועצמה, עד שגם התמהון והרשעה, העורון והרצון החמרני, נתונים הם לכללותו.*
מה שלא מאפשר לאותם פאסימיים לראות את הטוב זה שבירת האמון והריחוק מה' שכל כך חסר לעולם. בעיניים המוחשיות האלה קשה לראות מגמת טוב של העולם שיכול לתקן ליישר ולתעל בצורה אמיתית וטובה את כוחות האדם.
*ובחוג מציאות זאת, נראה הדבר כאילו שליטה זו מתפשטת על כל מלא המצוי, אף על פי שבאמת איננה כי אם סעיף קטן אחד מתחתית קרקע המשכן הכללי של מלא ההויה. מובן הדבר שההשתקעות בעומק הרשעה, השיעבוד הפנימי אל הרצון העור, כששולט בעולם, הרי הוא מגביר את כחו של תנין עור זה, והעולם סובל ממנו, מרוב רשע וכסל מבלי הכיל. ועצם המדע המוטעה הזה, כשציוריו מתגברים, הוא בעצמו הנהו הגורם היותר גדול להחשכת העולם, על ידי התפשטותו של הרצון האכזרי והגס הזה בכל סעיפיו וחיליו. רוחו הטמא נמזג על ידי כן בעצמותה של התרבות האנושית, והווה לה לכח הפועל בנימוסיה, תיאורי חייה, אומנתה, שיריה, וכל כבודה המדומה.*
הפסימיות מעצימה נקודה אחת והראיה הצינוריצ הזו לא מאפשרת לטועניה לראות מרחב שלם של תיקון. לכן למשל הם רואין בכח המין מעין רצון עיוור ששולטצבכל חלקה בעולם וממילא מוליד רק רשעה (כמו הטענה שגברים רק רוצים להטריד נשים, או שהתא המשפחתי סתם כובל את הפיתוח האישי)
*אבל בני החורין שבעולם, צדיקי הדורות, חכמי האמת, המשכילים המזהירים כזוהר הרקיע, הם משחררים את עצמם ואת העולם כולו מסבל עול הרשעה של רצון עור פרוע זה. ועומק המסתורין של אמונת אומן קולע הוא את חציו למטרה עליונה זו. והידיעה העליונה מתבהרת עד כדי ההבנה התוכית, שכונניותו של רצון כעור זה בכל מדותיו, היא עצה עמוקה של החכמה והחסד, של העדינות העליונה, הנובעת ממקור החיים, חיי כל. בנצחון הרשעה העמוקה, בהגברת החופש הטהור על הכח העז של העבדות הרשעה, העולם וכל מלואו מתעדן ומתעלה, ורצונו של האדם מתעשר בעומק וחוטב אמיץ, שמבטיחהו חיי עולם של שלטון ופעולה עדינית, מקורית, למעלה מכל גבולי זמן ומקום.*
הצדיקין בעם ישראל מורין איך דווקא היצר הזה הוא המנוע לחייי קדושה.. לאהבת אמת וממילא החלק המשעבד שבמיניות הופך לחירות הגדולה ביותר. לבנייה של משפחה עם שמחה ואופק של חיים. כך שום מסתורים בחייו של אדם לא הופכין לפרנויה.. אלא לבחינה, חקירה, וגילוי של רבדים פנימיים עמוקים שיש להם שורשי ביטחון.
*אמנם הרשעה עצמה חמושה היא בכלי זינה, נותנת היא רוח עועים בלב חכמי תוהו, שופכת בוז על נדיבים, ומציגה גדודים המגבירים את חילה, תלמידיו של בלעם הרשע, שהשתקע בעומק הרצון הגס בכל מלא כח חייו, בכל שיעור הקומה של השכלתו, חכמתו, שאיפתו וברק חזיונותיו. וספיחי הספיחים של תלמידי תלמידיו, הם הם אלה המפריאים את רוחו, בעלי עין רעה ונפש גבוהה ורוח רחבה, והם הם שמוכרחים להיות נוחלים גיהינם ויורדים לבאר שחת, ולהיות אפר תחת כפות רגלי הצדיקים, תלמידיו של אברהם אבינו, בעלי העין הטובה, הנפש השפלה והרוח הנמוכה, האוכלים בעולם הזה ונוחלין לעולם הבא. ועסותם רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם ביום אשר אני עושה, אמר ד' צבאות.*
הבעיה הגדולה שלאותם פאסימיים יש כלי נשק - מיקרופון פתוח לכל שטות והרס שהם רוצים לקדם והם שמים את כל הונם לקדם כאוס מיני בעולם שישמוט את הקרקע היציבה מתחת רגלי בני האדם ויוכיח את צדקתם... מעניין שהפתרון של הרב במקרה זה הוא דווקא מלחמה מאת ה' חזרה. תלמידיו של אברהן אבינו צריכים לשמור על העקרונות הברורים לנם ולא לבוש.. אבל את עיקר המלאכה להפילם הקבה רוצה לעשות להפוך את קללתם לברכה. התיקון הגדול של הצדיקים לשמוע ולהקשיב.. התההליכים שאותם רשעים מזהים הם לא סתם... בדרכ הם מאבחנים נכון. אך במקומות האלנ הקב"ה רוצה השקעה והגברת אור וקדושה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה