עם מי מדבר יהודה?💎 / פרשת ויגש תשע"ט
הבי אדני ידבר נא עבדך דבר באזני אדני...."
רבי צדוק הכהן מלובלין מרענן את הקריאה הרגילה וכותב:
אבל אז קשה כיצד הוא "מתפלל" ואומר לה' "כי כמוך כפרעה"?... אלא:
מעבר לפרקטיקה הפוליטית וללמידת המלחמה שמבצע יהודה. הוא מזכיר לנו נקודה חשובה במרחב הקודש - שבכל עמידה שלנו נוכח המציאות, אנחנו עומדים בעיקר מול הקב"ה. וכשלנו ברור מולו מה הרכב הכוחות ניתן לפצח כל מערכת תהיה אפילו האימפריה הגדולה ביותר. לכל עמידה שלנו יש עמידה מקבילה מול ה' כאשר היא תהיה מבוררת - נדע לעמוד בגאון מול כל דבר.
הבי אדני ידבר נא עבדך דבר באזני אדני...."
רבי צדוק הכהן מלובלין מרענן את הקריאה הרגילה וכותב:
"כי כל דברי יהודה היה נשמעים לכאן ולכאן שבפשוטו דיבר ליוסף והדברים האלו בעצמם הייתה כוונתו לתפילה לה' יתברך".
אבל אז קשה כיצד הוא "מתפלל" ואומר לה' "כי כמוך כפרעה"?... אלא:
"התכוון שיודע שכל הדיבורים והפעולות שפעל יוסף שכינהו בשם פרעה על שם המלוכה הוא רק מה' יתברך".
עכשיו בואו נקח את זה קדימה ונשאל
עם מי מדבר יוסף האמרו "למחיה שלחני האלהים לפניכם להחיות עם רב"?...ברוח התקופה הייתי אומר שיוסף מתפלל לה' שאכן כל המאורעות שנראו לרעה יובילו ואכן יוכרו כתחיה של עם רב.
שתהיה לנו שבת של הוספת חיים לעמנו מן העולם ועד העולם
מקור נוסף לרעיון זה מובא בשפת אמת תרלא' –
ויגש אליו יהודה. מלשון הודאה והוא כל איש ישראל. שמעתי מאא"ז מו"ר זצלה"ה שנקראו יהודים על שם שמודין להשי"ת על כל דבר קטן וגדול שיודעין שהכל ממנו ית' כו'. ועי"ז יכולין ליגש. וזה עצה בכל שעה צר והסתרת פנים לכל איש ישראל. העצה להתבטל לרצון השי"ת ע"י שמברר האדם אצלו שגם בתוך ההסתר יש חיות מרצון השי"ת. וזהו ויגש אליו להשי"ת. וגם כי זה נק' הגשה ליוסף כי יוסף הוא הנקודה פנימיות שיש מהשי"ת.. כי לא הוסיף בבקשה זו רק שחזר כל הדברים לעצמו להיות מיושרין אצלו ולקבל רצון השי"ת בשמחה. וע"י שמבררין שהוא מהשי"ת נתגלה הפנימיות. וכתיב ולא יכול יוסף שהוא הפנימיות להתאפק ונתגלה הפנימיות
שבת שלום💎
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה