משהו אמר לי חידוש ממש יפה על פיוט מכניסי רחמים שנוהגים אחינו יוצאי גלות אשכנז והוספתי קצת. חשבתי לשתף אתכם
היה פולמוס מאוד גדול אם מותר להגיד אותו או לא. המהרל מפראג התנגד אליו נחרצות למרות שהמקור שלו מאוד קדום (רב עמרם גאון בסידור שלו. ורב שרירא גאון שלח אותו ליהודו מרוקו כשלא היה להם גשמים).
בגדול הבעיתיות שהוצגה שיש פניה למלאכים ולא ישירות לקב"ה.
עכשיו אם מסדרים את הדוברים נכון בפיוט הכל מסתדר
*עם ישראל בפניה למלאכים*
מַכְנִיסֵי רַחֲמִים!
הַכְנִיסוּ רַחֲמֵינוּ לִפְנֵי בַּעַל הָרַחֲמִים.
מַשְׁמִיעֵי תְפִלָּה!
הַשְׁמִיעוּ תְפִלָּתֵנוּ לִפְנֵי שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה.
מַשְׁמִיעֵי צְעָקָה!
הַשְׁמִיעוּ צַעֲקָתֵנוּ לִפְנֵי שׁוֹמֵעַ צְעָקָה.
מַכְנִיסֵי דִּמְעָה!
הַכְנִיסוּ דִמְעוֹתֵינוּ לִפְנֵי מֶלֶךְ מִתְרַצֶּה בִּדְמָעוֹת.
*המלאכים מחזירים לעם ישראל*
הִשְׁתַּדְּלוּ וְהַרְבּוּ תְּחִנָּה וּבַקָּשָׁה,
לִפְנֵי מֶלֶךְ אֵל רָם וְנִשָּׂא.
הַזְכִּירוּ לְפָנָיו, הַשְׁמִיעוּ לְפָנָיו,
תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים שֶׁל שׁוֹכְנֵי עָפָר.
יִזְכֹּר אַהֲבָתָם, וִיחַיֶּה זַרְעָם,
שֶׁלֹּא תֹאבַד שְׁאֵרִית יַעֲקֹב.
כִּי צֹאן רוֹעֶה נֶאֱמָן הָיָה לְחֶרְפָּה,
יִשְׂרָאֵל גּוֹי אֶחָד לְמָשָׁל וְלִשְׁנִינָה.
*עם ישראל פונה לקב"ה ובזה גם חוזר בתשובה*
מַהֵר עֲנֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ, וּפְדֵנוּ מִכָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת,
וְהוֹשַׁע בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ וְעַמֶּךָ.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה